Persbericht: Wethouder, ga aan de slag!

Na twee jaar praten en plannen maken, wil het college nu weer een discussie over verkeer. PRO heeft de afgelopen jaren vaak voorgesteld om met de hele raad in gesprek te gaan over verkeer maar daar had de coalitie steeds geen zin in. Nu zou die discussie in een commissievergadering moeten plaatsvinden, waar maar twee raadsleden of commissieleden per fractie aan tafel mogen schuiven. Weer een verkeerde insteek, vindt PRO.

PRO heeft een gesprek tussen alle partijen tijdens de raadsvergadering van 15 februari voorgesteld. De coalitie wilde daar tijdens deze raadsvergadering niks van weten en persé een motie aannemen, zonder de oppositie. Laat wethouder Waaifort daarmee maar aan de slag gaan, vindt PRO. Hieronder nogmaals duidelijk verwoord wat wij wel willen.

PRO wilt:

• Strengere handhaving;
  • Samenwerken in de regio (t.z.t. ook over de grens);
  • Plaatsen van verkeersborden in gebieden waar motoren in drukke weekenden niet welkom zijn (m.u.v. landbouwvoertuigen en bestemmingsverkeer);
  • Geen toegang op onverharde wegen voor auto’s en motoren (m.u.v. landbouwvoertuigen en bestemmingsverkeer);
  • Geen auto’s en motoren in stiltegebieden (m.u.v. landbouwvoertuigen en bestemmingsverkeer);
  • Scooters alleen nog elektrisch toe te staan (m.i.v. 2026);
  • Toertochten van meer dan 25 gemotoriseerde voertuigen niet meer toestaan;
  • Beperking van het aantal autorally’s en (fiets) evenementen op wegen.

Reactie PRO op commissievergadering

Reactie PRO agenda comissievergadering.p